je určitě bezvadné - a děti z toho mají nemalou radost - že jezdíme na výlety a máme všelijaké akce ve škole. Bohužel je to ale trochu na úkor učení, což děti ocení, ale ani vy, ani já z toho jistě příliš nadšení nejsme a zrovna v tomto období se toho vyskytlo více (a většina věcí ani nejde odsunout či změnit - bruslení, dopr. hřiště, koncert ve škole apod.). Mezi dětmi jsou velké rozdíly, některým nevadí si odpoledne přečíst zápis z vlastivědy nebo přírodovědy, jiné mají spoustu aktivit a na učení jim nezbývá moc času (a chuti ještě méně). V matematice a českém jazyce je to podobné, a tam se navíc občas může stát, že látku nepochopí a pak dochází k opětovnému vysvětlování doma, zdlouhavému učení a procvičování atd.
Rodiče tu samozřejmě nejsou od toho, aby suplovali práci učitelů, proto budu ráda za Vaše případné podněty do e-mailu, která látka dětem dělá obtíže, s čím se doma obzvláště perou a co je nejtěžší pochopit. Pokud by to byly věci, které se budou opakovat u více dětí, je to dobrá zpětná vazba pro mě, co je třeba ještě procvičit. (Pády a převody jednotek jsou samozřejmě věčný problém...)
Já budu za podněty a návrhy vděčná, nerada bych, aby docházelo k nějakému trápení se doma, to je úplně zbytečné. Domácí úkoly děti dostávají většinou denně, ale vždy se snažím, aby to bylo z látky, kterou děti ovládají (znají ze třetí třídy nebo právě procvičují) a aby jim úkol zabral kolem 10 minut. Pokud jim zabere víc, je to podnět pro ně, v jaké oblasti by měly více zabrat. Ale špatné by bylo, kdybyste jim většinu úkolů museli Vy - rodiče - složitě vysvětlovat, protože je nepochopí ze školy. Pokud by se to opakovalo často, už je to opět podnět spíše pro mě než pro Vás.
Pokud tedy máte kdykoliv co říct, prosím, napište mi to. Pro mě je Vaše zpětná vazba nesmírně důležitá.
Děkuji a těším se na další spolupráci,
Markéta Zelená
PS: Bohužel opět nefunguje upravování postranních panelů. Čekáme, až je služba Blogger opět zprovozní.
Žádné komentáře:
Okomentovat