sobota 1. března 2014

ŠvP Vápenka - třetí den

POZOR, POZOR! Máme ohromnou novinu! Paní učitelky se setkaly s Yettim!

Povídaly nám o tom při snídani a my jsme jim vůbec nevěřili. Jenže ony mají důkaz: protože čekaly, že  jim nebudeme věřit, poprosily Yettiho, ať se s nimi nechá vyfotit. Prý pro nás zrovna hledal nějakou zprávu ve svém batohu, ale vyplašily ho zlobivé děti na pokojích, které nechtěly spát a dělaly hluk. Tak pak rychle utekl. Dnes jsme našli na místě, kde seděl, jeho chlupy!

Ráno jsme vstali akorát na budíček a vyspali jsme se dobře. Trochu jsme si uklidili pokoje, Kačka s Nicole měly službu na hrnečky s čajem, a vyrazili jsme do jídelny na párky s hořčicí nebo kečupem a s pečivem. To je trochu zvláštní snídane, ale třeba v Anglii jsou na uzeniny podle paní učitelky takhle po ránu zvyklí. Tak jsme to také zdlábli jako nic a pak jsme  poslouchali o té významné noční návštěvě.

Dopoledne si nás vzala na učení paní učitelka Nedvídková. Hráli jsme matematickou soutěž na nejrychlejší  počtáře, pak si zopakovali římské číslice - prý to budeme ještě potřebovat. Že by odpoledne na nějakou hru? Soustředili jsme se, až se nám z hlaviček kouřilo.

Nakonec jsme udělali něco z češtiny - hráli jsme "Země, město" na vzory podstatných jmen a pak v pracovních listech škrtali, které slovo nepatří mezi ostatní.
Stopy za soutěže dostali Vašek a Dan Veverka, takže je mohli nalepit ke svým družstvům. Tím dnes vedou Krakonošové! (Skupina, ve které je Vašek.)

Během učení už nás přišli v jídelně navštívit třeťáci, kteří už měli chuť na svačinku. Tak jsme skončili a říkali jsme si, jak nám to rychle uteklo. Dali jsme si k banán a pak jsme měli krátké volno na pokojích, než pro nás přišla paní učitelka Nedvídková a šli jsme ven. Hledali jsme zprávy, které pro nás měl Yetti a asi je někde vytrousil. Dalo nám to docela zabrat a pak jsme našli jen nějaké zvláštní šifry na průsvitkách. Naštěstí jsme přišli na to, že když dvě průsvitky spojíme, vznikne z toho vzkaz. Bylo to napínavé!

Když jsme přišli zpátky do chaty, akorát jsme se převlékli, umyli si ruce a byl oběd. Guláš s knedlíkem a bezvadná polévka se zeleninou. Paní učitelka Kalousová se nechala slyšet, že by jí snědla několik talířů. Po obědě a poledním klidu jsme se vydali s paní učitelkami Zelenou, Kufnerovou a Blažejovou ven. Už od dopoledne krásně svítilo sluníčko, ale stejně se některým z nás ven moc nechtělo, radši bychom si na chatě hráli.

Vyšli jsme ven do sluníčka, bylo nám příjemně teplo a když jsme vyšli na kopec, tak skoro až horko. Vyblbli jsme se dosyta na louce a paní učitelky nás postupně volaly po skupinách na plnění osmi úkolů. Opravdu se týkaly římských číslic! Někteří litovali, že se na to víc nenaučili... Neměli jsme úkoly všichni ze skupiny stejné - třeťáci měli modré (o něco lehčí) a čtvrťáci červené (těžší).

Každopádně zvítězila skupina Býci, ve které je Adam a Krakonošové. Tyto skupiny měly 12 bodů ze 13. Všichni se shodli na tom, že dnes to bylo o hodně těžší než včera, ale 12 bodů ze 13 - to je dobré, ne?

Po úkolech jsme se šli ještě kousek projít a zjistili jsme, že nahoru do kopce už je pěkně ledovatá cesta. Mnoho z nás klouzalo (někteří naschvál), tak jsme trochu zkrátili plánovanou cestu a šli zpátky do chaty. Dorazili jsme už za stmívání, dokonce nám chata krásně svítila na přivítanou, jako o Vánocích.

K večeři byla obalená ryba s bramborem a zeleninovým salátem. Mňamka.

A po večeři nás čekala diskotéka. Nebylo to povinné, takže někteří z nás si hráli na chodbě u stolku nějaké hry, ostatní ale tancovali a bezvadně se bavili. Dokonce tančili tak rychle, že nebyla šance, aby mobil paní učitelky zachytil naše tváře bez rozmazání.

Diskotéka skončila a přišlo mytí a večerka. Moc se nám nechtělo, jak jsme byli rozehřátí z tancování :-) Taky nám to mytí dneska trvalo trochu déle než obvykle, ale aspoň byla legrace, a ta přece musí být!

Mějte se krásně a dobrou noc!